Škola
Zpět na seznam článků
Kam chodil do školy Edvard Beneš ?
Vložil/a ZŠ Londýnská a Veselé děti, dne 6.11.2010, 11:05
E-mail: infp@veseledeti.cz
Několik slov o historii školy
Budova školy byla postavena v roce 1893 a do školního roku 1961 ? 1962 byla využívána pro potřeby gymnázia. Mezi absolventy gymnázia patří řada významných osobností, ze kterých uvádíme například:
- Edvard Beneš - druhý prezident Československé republiky
- Václav Klaus - současný prezident České republiky.
- Otakar Fišer - pozdější univerzitní profesor, překladatel a dramaturg Národního divadla,
- Ladislav Vycpálek - význačný skladatel moderní symfonické hudby,
Následně byla do budovy umístěna základní škola, která je zde dosud. Současným pojetím vzdělávání patří škola mezi průkopníky moderních metod výchovy a vyučování žáků. Je jednou z pilotních škol, které realizují vlastní školní vzdělávací program.
Základními pilíři školského programu jsou:
- Integrace výuky jednotlivých předmětů, která má žákům umožnit pochopit svět v co nejširších souvislostech.
- Práce žáků s různými zdroji informací (internet, učebnice, encyklopedie, rozhovory se zajímavými osobnostmi).
- Poznávání individuálních vzdělávacích potřeb žáků a přizpůsobení se jim - věnujeme náležitou pozornost nadaným žákům i žákům se specifickými poruchami učení.
- Slovní hodnocení žáků, které má vystihnout právě individuální pokrok žáka za hodnocené období a pomoci mu v jeho dalším rozvoji.
- Partnerský vztah mezi učitelem a žákem.
- Spolupráce s rodiči, která je nedílnou součástí práce pedagogů školy. Rodič je chápán jako partner, který může pozitivně ovlivnit dění ve škole.
- Rozvoj schopnosti spolupráce a komunikace žáků v pracovním týmu. To je mimo jiné realizováno formou celoškolních projektů a tím, že jednotlivé třídy v rámci ročníku úzce spolupracují.
- Týden jako základní časová jednotka, na kterou je plánována vyučovací činnost.
- Program prevence proti vlivu nežádoucích jevů na žáky a podpora jejich pozitivního sociálního cítění.
Nutno podotknout, že škola je ojedinělá i počtem a strukturou doplňkových , mimoškolních kroužků. Příklad : hra na flétnu, kermaika, míčové hry, počítače jinak atd.