Nápověda | Nastavit jako domovskou stránku | www.ucenionline.com

Vložil/a Veselé děti, dne 22.1.2012, 12:00

E-mail: info@veseledeti.cz

Seznam běžeckých tratí KRKONOŠE - ČÁST 1 :

Pec pod Sněžkou - Malá Úpa (trasa I.)
Začínáme v Peci pod Sněžkou při silnici směrem k lanovce na Sněžku. Červeně značená cesta pokračuje přes Velkoúpské Zadní, Střední a Přední Výsluní zhruba pětikilometrovým stoupáním k boudě Jana. Náročná cesta se svažuje do Spáleného Mlýna, následuje čtyřkilometrový kopec do osady Malá Úpa.

Okruh Žalskou rozsochou

délka 27,8 km, celkové převýšení 348 m, celkové klesání 821 m.

Výchozím bodem i cílem tohoto okruhu je Špindlerův Mlýn. K usnadnění této túry je ideální vyjet lanovkou ze Špindlerova mlýna na Medvědín. Pokud se rozhodnete pro sportovnější variantu a ze Špindlerova Mlýna na Horní Mísečky vyběhnete na lyžích, čeká vás asi 1,5 km a 325 výškových metrů navíc. Z Medvědína pojedete na Horní Mísečky, odkud cesta povede víceméně po vrstevnici úbočím hory Mechovinec (1 074,4 m), první vrchol takzvané Žalské rozsochy, kolem Kozlího hřbetu (1 034,4 m). Střídavé mírné klesání a stoupání vás zavede po západním svahu Černé skály (1 038,6 m) na Janovu horu (975,5 m), odkud cesta klesá nad stejnojmennou budní enklávu s koňskou farmou Hucul. Na známém rozcestí Na rovince se můžete občerstvit a odpočinout si před stoupáním po Bucharově cestě na Janský vrch (924,7 m), další z vrcholů žalské rozsochy. Z Janského vrchu budete opět klesat, z Bucharovy cesty odbočíte po necelém kilometru doleva na Velbloudí cestu, která se táhne 8 km kolem Předního a Zadního Žalého. Podle místního značení se jí říká Cesta milenců. Po ní se traversem přes Žalský kozí hřbet dostanete až nad Dumlichův důl. Ještě před tím, než cesta protíná herlíkovický lyžařský areál, odbočíte z ní ostře doleva, sjedete nad Andělskou horu a budete se vracet směrem k Žalskému kozímu hřbetu. Přejedete jej o necelých 150 výškových metrů pod Velbloudí cestou a asi 200 m nad Labskou soutěskou. Střídavým stoupáním a klesáním se dostanete opět na křižovatku Na rovince. Odtud vede cesta východním úbočím Šeřína (1 026,9 m) nad budní enklávu Čerstvá Voda. Hned za ní se nachází v zimě nepřístupný Bergerův náhrobek. V létě byste zde našli dřevěnou tabuli s informacemi o neštěstí z roku 1865. Tabule připomíná smrt mladého lesního adjunkta Winzenze Bergera, který byl na Sachrově stráni právě u Čerstvé vody zasypán dne 14. února 1865 lavinou. Na ostatních dělníků se ho snažilo najít, ale bohužel po úmorné práci jej našli mrtvého. Přes Třídomí (na vidlicovém rozcestí za ním se držte vpravo) dojedete k potoku nesoucímu téměř pohádkový název Honzova strouha. Přejedete enklávu Labská - Krausovy Boudy (pozor mezi chalupami vede sjezdová trať lyžařského areálu!) a lesem dojedete až do Bedřichova. Celou trasu lze jednoduše zkrátit o více než 9 km, pokud vynecháte okruh z rozcestí Na rovince přes Janský vrch a zpět.

Špindlerův Mlýn - Pec p/Snežkou
Horní Maršov Krásná lyžařská trasa pokračuje ze Špindlerova Mlýna přes Kopřivník, kolem Klínových bud, Dvorské boudy a Pražské boudy na Černou horu (1299 m). Ze Skiareálu Sv.Petr ve Špindlerově Mlýně je nejlépe se nechat vyvézt lanovkou na Pláň do nadmořské výšky tisíc metrů a pokračovat po červeně značené magistrále kolem boudy Na Pláni a Klínových Bud k bufetu Na Rozcestí ve výšce 1348 metrů. Dále můžete pokračovat na l363 metrů vysokou Liščí horu odkud je jedinečný pohled na Sněžku a svažitou polskou stranu Krkonoš. Tento krátký usek z důvodu ochrany přírody není strojově upravován. Pravidelně udržovaná trasa pokračuje při odbočce směrem ke Dvorské boudě na Zadních Rennerovkách a po sjezdu na cestě vedoucí po vrstevnici na jižním úbočí Liščí hory směrem k Tetřevím boudám. Krkonošská lyžařská cesta vede dál přes Hrnčířské Boudy, Lučiny a Javorské Boudy do Pece pod Sněžkou.

Satý Petr

Špindlerův Mlýn Dolní stanice lanovky Pláně - Strážné Horní Parkoviště Trasa začíná v lyžařském areálu Svatém Petru blízko dolní stanice lanovky na Pláně. Zde vyrazíte po žluté značce směrem na Strážné. Asi po 2.5 km dorazíte k rozcestí u Struhadel. Zde se dejte vpravo, opusťte žlutou značku a pokračujte směrem na Struhadla. Trasa kolem Struhadel vede lesem a je necelé 3 km dlouhá. U Zadních Struhadel se napojuje opět na žluté značení, které nás dovede kolem Boudy Šestidomí až do Strážného k parkovišti a k restauraci U černýho Petra.